Dataset details
Ref dataset: 805 (1.0.0)
Dataset title
Schweizer Human-Relations Barometer 2014
DOI 10.23662/FORS-DS-805-1
Ref dataset 805
Ref study 12458
Dataset language German
Additional information
Dataset version 1.0.0
Version notes
Errata
Publication date 07.06.2016
See variables on De Visu
Bibliographical citation Wiebke Doden, Gudela Grote, Bruno Staffelbach, Manuela Morf, Anja Feierabend, Alexandra Arnold, Julian Pfrombeck: Schweizer Human-Relations Barometer 2014 [Dataset]. Universität Zürich - Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät - Institut für Betriebswirtschaftslehre - Lehrstuhl für Human Resource Management - HRM, ETH Zürich - Departement Management, Technology, and Economics - D-MTEC - Zentrum für Organisations - und Arbeitswissenschaften - ZOA - Chair of Work and Organizational Psychology. Distributed by FORS, Lausanne, 2016. https://doi.org/10.23662/FORS-DS-805-1
Data type Quantitative data
Consent of respondents
Time method Cross-section
Media
  • Digitalized data file
Data collector Link, Institut für Markt- und Sozialforschung
Available document types
  • Coding instructions
  • Collection instruments
  • Communications to respondents
  • Technical report
  • Publications (final report, articles)
  • Codebook
  • FORS documentation
Remarks about the documentation
Restriction Academic research and teaching
Special order
Special permission With prior agreement of author
Status Published

Schweizer Human-Relations Barometer 2014 Daten (DE)
Collection date - begin 04.04.2014
Collection date - end 16.06.2014
Analysis unit
  • Individual
Universe Bevölkerung der gesamten Schweiz im Alter von 16-65 Jahre, die im Angestelltenverhältnis zu mindestens 40% Erwerbstätig sind (ohne Selbstständige) und die in einer der Befragungssprachen Auskunft geben kann (deutsch, französisch, italienisch)
Sampling description
Mode of data collection
  • Self-administered questionnaire: Paper
  • Self-administered questionnaire: Web-based
Data collection instruments
  • Questionnaire
Data source
Weighting information
Response rate Gesamtstichprobe: 6‘254; Bruttostichprobe: 2'579; Realisierte Interviews: 1'408; Ausschöpfung: 53.1%.
Data completeness
Number of cases 1907
Number of variables 185