Dataset details
Ref dataset: 919 (1.0.0)
Dataset title
Schweizer Human-Relations-Barometer 2016
DOI ---
Ref dataset 919
Ref study 13074
Dataset language German
Additional information The files "Ankündigungsschreiben (DE, FR, IT", "Erinnerung 1 and 2 (DE, FR, IT)" have been uploaded, but have at the request of the researcher not been included in the DIP as in previous years they have not been uploaded.
Dataset version 1.0.0
Version notes
Errata
Publication date 16.08.2018
See variables on De Visu
Bibliographical citation Wiebke Doden, Bruno Staffelbach, Gudela Grote, Anja Feierabend, Julia Humm, Manuela Morf, Alexandra Arnold, Julian Pfrombeck: Schweizer Human-Relations-Barometer 2016 [Dataset]. Universität Zürich - Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät - Institut für Betriebswirtschaftslehre - Lehrstuhl für Human Resource Management - HRM, ETH Zürich - Departement Management, Technology, and Economics - D-MTEC - Zentrum für Organisations - und Arbeitswissenschaften - ZOA - Chair of Work and Organizational Psychology, Universität Luzern - Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät - Center für Human Resource Management - CEHRM. Distributed by FORS, Lausanne, 2018.
Data type Quantitative data
Consent of respondents
Time method
Media
  • Digitalized data file
Data collector Link, Institut für Markt- und Sozialforschung
Available document types
  • Codebook
  • Communications to respondents
  • Publications (final report, articles)
  • Collection instruments
  • Technical report
  • Variable documentation
Remarks about the documentation
Restriction None
Special order
Special permission With prior agreement of author
Status Published

Datenfile Human-Relations-Barometer 2016_v01
Collection date - begin 04.03.2016
Collection date - end 12.05.2016
Analysis unit
  • Individual
Universe Bevölkerung der gesamten Schweiz im Alter von 16-65 Jahre, die im Angestelltenverhältnis zu mindestens 40% Erwerbstätig sind (ohne Selbstständige) und die in einer der Befragungssprachen Auskunft geben kann (deutsch, französisch, italienisch)
Sampling description
Mode of data collection
  • Telephone interview (CATI, etc.)
  • Self-administered questionnaire: Paper
  • Self-administered questionnaire: Web-based
Data collection instruments
  • Questionnaire
Data source
Weighting information
Response rate
Data completeness
Number of cases 1504
Number of variables 183