Details
Study title
i-MOOC Massive Open Online Course to foster information literacy (IL) with upper secondary students in Switzerland
Ref study 13810
Study language German
Contributing institutions
Authors
Keywords
  • Sekundarstufe II
  • MOOC
  • Informationskompetenz
Disciplines
Period
2018-2020
Geographical space
Schweiz
Country
  • Switzerland
Abstract
We developed and optimized a Massive Open Online Course [MOOC] for the development of information literacy [IL] for students of upper secondary schools in Switzerland. Teachers often feel insecure in the pedagogical use of digital media and therefore need tools to support them. The evaluation showed that teachers who intensively supported the learning process and enriched the MOOC with further tests and discussions were more successful.

Project information:
https://i-mooc.ch/wissen/projekt/
Results
Lehrpersonen, die sich intensiv mit dem i-MOOC auseinandergesetzt, den Lernprozess intensiv unterstützt und den i-MOOC mit weiteren Tests und Diskussionen anreicherten, einen höheren Lerneffekt beobachtet haben.
Methods (description)
Auswertung von Pretest und Posttest der Lernenden.
Halb standardisierte Interviews zum Einsatz des i-MOOC mit den Lehrpersonen.
Methods (instruments)
Replicated study No
Financed by
Ethical approval No
Study type
Data availability
Source (Updates) Web
Date created 14.02.2020
Date modified 24.02.2020
Start - End date 01.08.2018 - 06.01.2020